lunes, 3 de diciembre de 2012

EL LLIBRE DE LES BÈSTIES

El llibre de les bèsties es un llibre escrit per Ramon Llull, que tracta sobre el reinat d'un lleó.

    El llibre comença amb l'elecció del rei, en la qual el Lleó es proclamat rei.  Hem crida l'atenció com es demostra l'astúcia de la rabossa per a fer el que ella vuiga.
Mai he vist un llibre en el que més de la meitat del llibre son exemples, sobre tot.

    En el segón capítol el Lleó es proclamat rei i demana tindre consellers per fer millor el seu treball i crec que aquest inerés esta relacionat amb el que diu Sant Vicent Ferrer en el seu text del Judici Final "Un feixot dels reis que no donen bona imatge al seu poble" , ademés aquest llibre està plé de la mentalitat Teologista de l'època.

    En el tercer capítol la rabossa, comença a elaborar les seues artimanyes per aconseguir ser consellera del seu rei i hem crida l'atenció com usa, per dir-lo así, a les altres bèsties con la fí d'aonseguir els seus propósits per exemple, afrontant a l'elefant(que també volia ser rei) amb el Lleó, de tal forma que si la rabossa matara al Lleó, l'elefant li donaria totes les coses que ella li demane. Normalment els llibres d'aquestes èpoques , no hem criden molt l'atenció , però he de dir que es un llibre que m'agrada molt, simplement perque mai havia llegit un llibre que representara tant seguidament a Déu i en la seguent línia mostrar un dels set pecats capitals, com és la avarícia.

    Deixant un poc el llibre al costat, l'altre dia vaig anar a fer skate amb els meus amics. Ja fa tres anys que hem dedique a fer aquesta temeritat, per dir-lo de alguna forma. La gent no comprén lo que és aquest tipus d'esport i jo tinc conciència de que molestem a la gent per aixo hem demanat més d'una vegada un plaça per a fer skate i no trencar res, del moviliari urbà.
Aquestos últims dies estic fent un video amb Raül i més amics meus.


Video Good Life


    No esta terminat perque entre estudis, treballs, i altres coses no puc editar, aixó si, tinc unes tomes molt bones. M'agradaria que hem donaras la teua opinió, sé que aquest treball el que té que donar l'opinió soc jo però m'agradaria molt. El video esta pujat a la red malament però sincerament no sap com fer-ho de forma que no tinga més capacitat de temps que de images.

    En el capítol cuart, la rabossa aconseguix que el Lleo tinga por del bou i se esposen en aquest capitols les primeres idees sobre la avarícia dels homes. I el Lleo envia al seus missatgers i joies al rei dels humas.
Ja comença a notar-se la por que té el rei, a pesar de ser el animal més fort de tots en teoria o segons com el veiem nosaltres, els humans.Sincerament hi ha parts del llibre que no aconseguix captar molt perque el fet de que el llibre este compós de exemples, el fa un poquet difícil a l'hora de entendre les coses un poc millor i poder explicarles.

En el capítol cinc els missatgers arriben a la ciutat i li donen el missatge al rei humà., el rei li va donar el gat missatger a un draper i el gos a un cavaller que li agradava molt la cacera. Es mostra un Déu venagtiu quan el rei demana penjar a un home que havia matat a un caballaer amb l'esperança de que el rei le perdonara. La rabossa aconseguix enamorar al Lleo de la lleoparda.
    Primerament en aquest capítol en pareix subreal el fet de que el Lleo escriva una carta quan no te ni dits, ja sé que també és molt irreal que els animals parlen , pero de totes formes els animal parlen en moltes obres, però en quasi ninguna que jo haja vist o llegit.

    En el capítol sis el lleopard lluita amb la pantera i guanya, el Lleo enfadat per la suea  deshonor va matar al lleopard i queda com un mal rei davant de tot el poble. La rabossa va convencer al Lleo per a que matara al bou i també va convencer al bou per a deixar-se matar. Una vegada més es demostra la intel-ligéncia de la rabossa. Aquesta part a sigut més entretinguda perque la vam vore en Valencià i he conseguit captar el tema del capitol gràsies al l'explicacó del meu professor.

    Ja que he començat a parlar sobre les clases he de dir que estic molt content sobre les notes que estic trovant aquest any perque els professros que tinc son millors que el d'altres anys, mensy la de filosofia que m'ha posat un 1'8 sense ninguna lògica aparent, me va dir que no tenien sentit moltes de les parts que havia escrit , una vegada havia vist el meu exam, vaig comprovar que estava bé aleshores estic molt disgustat i he parlat amb ella per a que torne a corregir el meu examn i després , el professor Lluis de Ética me'l corregirà.

    En l'últim capitol  d'aquest llibre la rabossa mor a mans del Lleo traicionada per el conill i el paó.


    Menys mal que he aconseguit terminar el Blog , sincerament no hem donava res de temps perque tenia que estudiar matemàtiques. De totes formes fer aquest tipus de treballs m'agraden més i hem demostra que el professor es preocupa pero nosaltres en l'àmbit de que ens agrade la materia i nos dona diferents tipus de formes per a expresarla de la forma més apropiada per a cadascú de nosaltres.

     Volia parlar en aquestos momentos sobre la meua opinó sobre els examens ja que no hem pareix molt bé que el teu destí es decideix en una hora de la teua vida i aixo, en casos extremos, diu qui viu al carrer i qui té diners per a pagar la seua comida. Hui en dia el fet de tindre treball és molt més complicat que en altres époques, més a més m'agradaria tornar a ser un xiquet despreocupat en que solament tenia que preocupar-se de pensar en que coses gastar la seua feliçitat, no estic dient que no siga feliç , crec que aquest any he sigut més que feliç, peò m'agradaria no tindre preocupacions.

   Batxillerat és dur, però tot el món pot superar aquesta fase de la seau vida i pense que deixar els estudis es el mallor error de la teua vida, però clar, tu ahora et poses a pensar en que vaig a gastar vint-i-un anys de la meua vida en estudiar per a fer un treball en el que segurament molta gent conseguirà sense tindre estudis. Hem pareix injust, perque vida solament tinguem una i jo soc deixos que no vol desperdiciar cada un dels moments, per aixó no soc el tipus de persona que es posa frenetica perque té dos examens o perque té que fer coses i no li dona temps. El meu pare hem va dir una vegada que preparar-se les coses és lo més important que hi ha per a tindre una vida feliç, i estic molt d'acord.


    Finalment m'agradaria explicar les raons de perque tinc una afició copm es el Skate. M'agraden molt els esports de soltar adrenalina i sobre tot esports en el que eres feliç amb els teus amics.

    Aquest que tens abaix és un dels meus gosos , s'anomena Bob i és dels animals més fidels que hi ha en el món te lo aseguro jo.





   I per terminar donar les gràcies a tot perque estic vivint en un món que sincerament m'agrada molt,


I en una gran ciutat com és ELX



   Amb aquesta canció de RAP li done les gràcies a la meua mare, .Mi primera palabra

2 comentarios:

  1. Bon dia, Álvaro. Com et comentaré a classe, crec que estàs en un nivell que encara es troba per davall de les teues possibilitats reals. En primer lloc, en el blog no era tan important el resum com l'opinió personal sobre el llibre, que des del meu punt de vista has manifestat poc. Tampoc has seguit el consell de posar diverses entrades i ho has deixat tot per al final, encara que sí és cert que has contat algunes poques coses sobre la teua vida i que has enganxat algunes fotos. Finalment, m'agradaria cridar-te l'atenció sobre el nivell d'ortografia i redacció en valencià: per a ser batxillerat el trobe francament baix, amb faltes com "comida", que ja no són esperables en el curs que estàs fent. Aplica-li al text un corrector automàtic i entendràs el que vull dir-te. Crec, sincerament, que en els egon trimestre ho faràs millor.

    ResponderEliminar
  2. Sincerament Carles, el text el vaig fer amb molta presa com ja te he comentat, en aquest mateix blog, el tema de que estava molt ple de treballs. Finalment gràcies per els ànims que hem dones respecte a lo del primer trimestre, estic segur que en aquest segon trimestre m'esforçaré més en les matèries de lletres. Moltes gràcies Carles.

    ResponderEliminar